Науково-експериментальна база силових установок

Науково-експериментальна база силових установок Державного науково-дослідного інституту авіації включає:

а) препаровані зразки авіаційної техніки:

турбореактивні двоконтурні двигуни з форсажною камерою згоряння

ТРДДФ РД-33 (літак МиГ-29)
ТРДДФ АЛ-31Ф (літак Су-27)
ТРДДФ НК-25 (літак Ту-22М3)
ТРДДФ Д-30-Ф6 (літак МиГ-31)
ТРДДФ НК-32 (літак Ту-160)

турбореактивні двигуни з форсажною камерою згоряння

ТРДФ АЛ-21Ф-3 (літак Су-24)
ТРДФ Р-35 (літак МиГ-23МЛ)

турбореактивні двоконтурні двигуни

ТРДД Д-30КП (літак Ил-76)
ТРДД Д-36 (літак Ан-72)
ТРДД АИ-25 (літак Як-42)
ТРДД РДК-300 (тактичний комплекс ракетного озброєння Х-59М)

турбовальні двигуни

ТВД Д-136 (вертоліт Ми-26)
ТВД ТВ3-117 (вертоліт Ми-24)
ТВД ГТД-350 (вертоліт Ми-2)

турбореактивний двигун Р-95Ш (літак Су-25)

допоміжні силові установки

ДСУ АИ-8
ДСУ ГТДЭ-117
ДСУ ТС-21
ДСУ ТГ-60

головний вертолітний редуктор ВР-24 (вертоліт Ми-24)

коробка літакових агрегатів КСА-3 (літак МиГ-29)

б) експериментальні установки щодо дослідження віброхарактеристик конструктивних елементів авіаційних двигунів

в) комплекс математичних моделей:

  • повні поелементні моделі авіаційних двигунів РД‑33, АЛ‑31Ф;
  • оцінки величини накопиченої пошкодженості основних деталей двигунів у Total Accumulated Cycle (загальної кількості накопичених повних циклів) на основі метода кінцевих елементів 
  • теплового та напружено-деформованого стану основних деталей двигунів:

    диска турбіни високого тиску двигуна АЛ-31Ф

переднього корпусу двигуна РД-33

ведучої та веденої шестерень

підшипників

паливного колектора

дослідження характеристик тріщиностійкості основних деталей авіаційних двигунів

г) конструктивно-компоновочні схеми авіаційних двигунів, функціональні та принципові схеми систем автоматичного управління, схеми систем діагностування і контролю технічного стану авіаційних двигунів;

д) збірники відмов і несправностей авіаційних двигунів, що складені на підставі досвіду експлуатації.

Науково-експериментальна база силових установок Державного науково-дослідного інституту авіації використовується у процесі:

  • науково-технічного супроводження дослідно-конструкторських робіт з модернізації силових установок літальних апаратів;
  • науково-методичного супроводження досліджень та робіт з продовження встановлених показників, переведення та експлуатації за технічним станом авіаційних двигунів державної авіації і їх агрегатів;
  • проведення досліджень та робіт щодо визначення можливості та умов індивідуального збільшення призначеного ресурсу основним деталям та комплектувальним агрегатам для забезпечення міжремонтного ресурсу двигунів;
  • розслідування причин льотних подій та визначення причин відмов і несправностей авіаційних двигунів державної авіації і їх агрегатів;
  • наукового супроводження створення нових зразків авіаційної техніки, які планується експлуатувати у державній авіації;
  • проведення експертизи у галузі державного експортного контролю спільно з уповноваженим органом експортного контролю Міністерства оборони України;
  • наукової і науково-технічної експертизи конструкторської, технологічної і ремонтної документації, а також науково-технічних розробок державних авіаремонтних підприємств;
  • підготовки  наукових кадрів, підвищення кваліфікації інженерно-технічного складу експлуатуючих організацій та авіаційно-ремонтних підприємств.