АЕРОГІДРОДИНАМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС

До складу аерогідродинамічного експериментального комплексу Державного науково-дослідного інституту авіації входять установки та обладнання, які дозволяють проводити дослідження аеродинамічних властивостей різних об’єктів у широкому діапазоні швидкостей польоту літальних апаратів.

Гідродинамічна труба

Дозвукові аеродинамічні труби

ГДТ-2М
АТ-1, АТ-2
АТ-3

Надзвукові аеродинамічні труби

СТ-1
СТ-2
СТ-3

Трансзвукова установка

Допоміжні малі установки

УВС
Дозвукова настільна
Димова

ГІДРОДИНАМІЧНА ТРУБА ГДТ-2М

Робочою рідиною є вода. Вертикальне положення труби дозволяє отримати необхідний потік за рахунок сили тяжіння. Трубу оснащено лазерними системами для візуалізації течії та вимірювання швидкості. В трубі також отримуються якісні картини обтікання об’єктів за допомогою кольорових барвників або бульбашок водню, які утворюються шляхом електролізу.

Труба успішно використовується у дослідженнях обтікання моделей різних літальних апаратів. дозволяє розкрити фізичну природу багатьох явищ при обтіканні моделей літальних апаратів складної форми і отримувати такі результати, які надзвичайно складно отримати в аеродинамічній трубі.

Реєстрація спектрів обтікання здійснюється фото і відеозйомкою.

Результати досліджень використовуються у науково-дослідних роботах з модернізації літальних апаратів, а також при розслідуванні причин льотних подій.

Лазерне обладнання для візуалізації обтікання моделі та вимірювання швидкості потоку

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ В ГІДРОДИНАМІЧНІ ТРУБІ

Дослідження вихрової системи літаків інтегральної схеми при різних умовах обтікання

Визначення координат руйнування вихорів від напливу крила при різних кутах атаки і ковзання

Дослідження картин обтікання вертольоту при різних кутах атаки та з імітацією роботи силової установки. Визначення змін аеродинаміки корпуса вертольоту при встановленні нового двигуна

Отримання картин обтікання та аналіз ліній струму і вихрового спектру при обтіканні профіля крила, що коливається із заданою амплитудою та частотою при різних кутах атаки

Дослідження вихрової структури потоку у поперечній площині за літаком при різних кутах атаки та ковзання з використанням лазерного проміня

Дослідження вихрової структури потоку у подовжній площині за парашутом в різні моменти його розкриття

Дослідження впливу ефекта Магнуса на картину поперечного обтікання циліндра

Дослідження впливу ефекта Магнуса на картини обтікання різних за формою профілів під кутами атаки

Дослідження картин обтікання елементів літальних апаратів: обтічників антен, мотогондол, озброєння, інших зовнішніх підвісок для оптимізації їх форми та місць розміщення

ДОЗВУКОВІ АЕРОДИНАМІЧНІ ТРУБИ

Дозвукові аеродинамічні труби АТ-1 і АТ-2 мають робочі частини з діаметром 0,8 м та швидкість повітряного потоку до 42 м/с.

Оснащені двохкомпонентними механічними вагами для вимірювань піднімальної сили та сили лобового опору моделей

Дозвукова аеродинамічна установка АТ-3 має прямокутну робочу частину з розмірами 1,7×0,4×2,5 м та швидкість повітряного потоку до 40 м/с.

Дозвукові труби дозволяють отримати основні сумарні та розподілені аеродинамічні характеристики моделей літальних апаратів, їх частин, органів керування, а також – моментні характеристики моделей повітряних гвинтів у потоці

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ НА ДОЗВУКОВИХ ТРУБАХ

Дослідження змін піднімальної сили та сили лобового опору моделей літальних апаратів при їх модернізації та розширенні номенклатури озброєння.

Літак Л-39

Літак МиГ-29

Літальні апарати та озброєння

Модульні авіаційні засоби ураження
Безпілотний літальний апарат
Легкий вертоліт
Лопатка газотурбінного двигунв

На основі отриманих експериментальних даних розробляються методики розрахунків основних льотно-технічних характеристик літаків

НАДЗВУКОВІ АЕРОДИНАМІЧНІ ТРУБИ

Аеродинамічна труба СТ-3 із закритою робочою частиною розмірами 0,4×0,4 м та діапазоном чисел Маха від 1,5 до 3,0.

Оснащена тензометричними вагами та інтерферометром ИТ-14 для візуалізаці течії.

Аеродинамічна труба СТ-2 із закритою робочою частиною 0,18×0,10 м та числами Маха від 1,5 до 3,0.

Труба СТ-1 з відкритою робочою частиною діаметром 0,06 м та діапазоном чисел Маха від 1,0 до 3,0.

Оснащена тіньовим оптичним приладом ИАБ-451 для отримання картин обтікання.

Робота надзвукових установок забезпечується чотирьохступеневою компресорною станцією 2Р-3/220 та балонною системою загальним об’ємом 22 м3.

У надзвукових трубах проводяться дослідження аеродинамічних сил та картин обтікання моделей і напівмоделей різних літальних апаратів та їх частин.

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ У НАДЗВУКОВИХ ТРУБАХ

Дослідження впливу передньої аеродинамічної надбудови та повітряного струменя з кільцевого сопла на систему стрибків ущільнення та на лобовий опір затуплених головних частин надзвукових ракет.

КОМПЛЕКСНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ГІДРОДИНАМІЧНОЇ ТА АЕРОДИНАМІЧНИХ ТРУБ

Комплексні дослідження аеродинаміки літальних апаратів при відділенні вантажів, що скидаються з різних точок підвіски

Комплексні дослідження аеродинамічного обрису безпілотного літального апарату за схемою “літаюче крило” та характеристик його органів керування і гвинтового рушія